Volené orgány
Starosta
Václav Drahorád, vaclav.drahorad@praha-ujezd.cz
Starosta zastupuje obec navenek. Starostu volí do funkce zastupitelstvo z řad svých členů, za výkon své funkce odpovídá ZMČ. V době své nepřítomnosti je zastupován 1. místostarostkou, popřípadě 2. místostarostkou.
Starosta z titulu své funkce zejména (nestanoví-li zastupitelstvo městské části jinak):
- svolává a zpravidla řídí zasedání zastupitelstva městské části, podepisuje spolu s ověřovateli zápis ze zasedání,
- předkládá návrhy k projednávání na zasedání zastupitelstva městské části,
- jmenuje a odvolává tajemníka úřadu městské části po předchozím souhlasu ředitele Magistrátu a stanoví jeho plat podle zvláštních právních předpisů, schvaluje jeho pracovní náplň a stanovuje úkoly, hodnotí jeho činnost a navrhuje jeho odměny,
- zodpovídá za včasné objednání přezkoumání hospodaření městské části,
- zabezpečuje plnění úkolů obrany, úkolů spojených s mobilizačními přípravami státu a civilní ochrany na území městské části,
- vykonává další úkoly v samostatné působnosti městské části, pokud jsou mu uloženy zastupitelstvem městské části, nebo pokud tak stanoví zákon,
- z výkonu své funkce je odpovědný zastupitelstvu městské části, právní jednání, která vyžadují schválení zastupitelstva městské části, může starosta provést jen po jejich předchozím schválení, jinak jsou tato právní jednání neplatná,
- má právo užívat závěsný odznak při občanských obřadech a při významných společenských akcích,
- je oprávněn při zabezpečování místních záležitostí veřejného pořádku městské části požádat o součinnost Policii České republiky nebo Městskou policii hlavního města Prahy,
- je oprávněn zúčastnit se jednání zastupitelstva hlavního města Prahy s hlasem poradním; na zasedání zastupitelstva hlavního města Prahy mu musí být uděleno slovo, jedná-li se o záležitosti příslušné městské části.
- je oprávněn zúčastnit se jednání rady hlavního města Prahy, jedná-li se o návrh podaný městskou částí.
Dál vykonává úkoly zejména v těchto oblastech:
- Rozpočet
- Investice
- Infrastruktura
- Územní plán a územní rozvoj
- Školství
- Oblast sociální a zdravotní
- Sportovní a kulturní akce
- Vítání občánků a setkávání se seniory
- Informování občanů
1. uvolněná zástupkyně starosty
Jana Draštíková, jana.drastikova@praha-ujezd.cz
Místostarosta je volen zastupitelstvem městské části z řad členů zastupitelstva. Městská část může mít více místostarostů. V době nepřítomnosti starosty nebo pokud není funkce starosty obsazena zastupuje starostu.
Vykonává úkoly zejména v těchto oblastech:
- Rozpočet
- Investice
- Školství
- Doprava a životní prostředí
- Sportovní a kulturní akce
- Vítání občánků a setkávání se seniory
- Informování občanů
2. uvolněná zástupkyně starosty
Hana Petrová, hana.petrova@praha-ujezd.cz
Místostarosta je volen zastupitelstvem městské části z řad členů zastupitelstva. Městská část může mít více místostarostů. V době nepřítomnosti starosty nebo pokud není funkce starosty obsazena zastupuje starostu.
Vykonává úkoly zejména v těchto oblastech:
- Rozpočet
- Investice
- Školství
- Doprava a životní prostředí
- Sportovní a kulturní akce
- Informování občanů
- Členové zastupitelstva (11 členů)
Výbory a komise
Zastupitelstvo zřizuje vždy výbor kontrolní a výbor finanční, další výbory dle potřeby městské části, volí jejich členy, předsedy a tajemníky výboru. Výbory plní úkoly, kterými je pověří zastupitelstvo městské části. Svá stanoviska a návrhy předkládají výbory zastupitelstvu, popřípadě starostovi. Ze své činnosti jsou výbory odpovědné zastupitelstvu městské části, starostovi jen v rámci jejich vymezené působnosti.
Počet členů výborů určuje zastupitelstvo městské části tak, aby byl vždy lichý. Výbory jsou nejméně pětičlenné. Výbory se schází podle potřeby. K přijetí usnesení je třeba nadpoloviční většiny hlasů všech členů výborů. Usnesení výborů se vyhotovují písemně a podepisuje je předseda výboru.
Městská část má nyní zřízeny finanční výbor, kontrolní výbor a výbor stavební a pro životní prostředí.
Finanční výbor
Provádí kontrolu hospodaření s majetkem a finančními prostředky MČ a plní další úkoly, jimiž je pověří zastupitelstvo městské části.
Kontrolní výbor
Kontroluje plnění usnesení zastupitelstva městské části.
Kontroluje dodržování právních předpisů ostatními výbory a úřadem městské části na úseku samostatné působnosti.
Plní další kontrolní úkoly, kterými je pověří zastupitelstvo městské části.
Výbor stavební a pro životní prostředí
Projednává výběrová řízení a investiční akce.
Projednává územní a technické přípravy plánovaných staveb městské části
Projednává kompletní údržbu zeleně.
Plní další úkoly, kterými jej pověří zastupitelstvo městské části.
Zvláštní orgány městské části
Komise pro projednávání přestupků
Starosta dle ustanovení § 61 odst. 1 zákona č. 250/2016 Sb., o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich, v platném znění, v případech stanovených zvláštními zákony zřídil Komisi pro projednávání přestupků. Komise může projednávat přestupky proti pořádku ve státní správě, přestupky proti pořádku v územní samosprávě, přestupky proti veřejnému pořádku, přestupky proti občanskému soužití, přestupky proti majetku, to vše podle zákona č. 251/2016 o některých přestupcích, v platném znění, a dále přestupky, o kterých to stanoví jiný zákon, a současně, jejichž projednávání bylo MČ Praha-Újezd svěřeno obecně závaznou vyhláškou č. 55/2000 Sb. hl. m. Prahy, kterou se vydává Statut hl. m. Prahy, v platném znění.
Úřad městské části
Úřad městské části tvoří starosta, dvě místostarostky, tajemník úřadu městské části, a zaměstnanci městské části zařazení do úřadu městské části. V čele úřadu je starosta, který je nadřízený všem zaměstnancům zařazeným do úřadu městské části.
Úřad městské části v samostatné působnosti plní úkoly uložené zastupitelstvem městské části, starostou nebo místostarostkami.
Úřad městské části vykonává přenesenou působnost, není-li zákonem svěřena jiným orgánům městské části.
Tajemník
Pavla Pitrmanová, DiS., tel.: 272 690 692, 272 690 545, 737 213 255, e-mail: pavla.pitrmanova@praha-ujezd.cz
Tajemníka úřadu jmenuje a odvolává starosta po předchozím souhlasu ředitele Magistrátu hl. m. Prahy. Za plnění uložených úkolů je tajemník úřadu městské části odpovědný starostovi městské části.
Tajemník úřadu ze své funkce zejména:
- plní úkoly uložené mu zastupitelstvem městské části, starostou nebo místostarostkami městské části
- stanoví podle zvláštních právních předpisů platy všem zaměstnancům městské části zařazených do úřadu městské části
- vydává svým nařízením vnitřní předpisy, zejména pracovní řád, spisový řád a skartační řád ÚMČ
- plní úkoly statutárního orgánu zaměstnavatele podle zvláštních právních předpisů vůči zaměstnancům městské části zařazených do úřadu městské části
- vede agendu při volbách na základě osvědčení o vykonané zkoušce
- zúčastňuje se zasedání zastupitelstva městské části s hlasem poradním
- vede evidenci obyvatel
- agenda ověřování shody opisu nebo kopie s listinou a ověřování pravosti podpisu
- agenda CzechPoint
- vydávání rybářských lístků
- pořizování zápisů z jednání zastupitelstva městské části
- správa webových stránek městské části
- správa mobilní aplikace Adam
Odbor sekretariátu starosty
Simona Drábková, tel.: 272 690 692, 272 690 545, e-mail: simona.drabkova@praha-ujezd.cz
- zajišťování administrativních prací, administrace pošty, podatelna
- vedení organizace práce sekretariátu úřadu městské části
- zpracování informací pro veřejnoprávní media
- asistentská práce pro vedení úřadu městské části
- vede evidenci objednávek
- správa místních poplatků
- archivní a skartační činnost
- agenda ověřování shody opisu nebo kopie s listinou a ověřování pravosti podpisu
- agenda CzechPoint
- vydávání rybářských lístků
- vedení úřední desky
- vedení pokladny
- kontrola a evidence faktur
- nákup kancelářských potřeb
Odbor občansko-správní
Ing. Markéta Novotná, tel.: 272 690 692, 272 690 545, e-mail: marketa.novotna@praha-ujezd.cz
- odborná činnost v systému státní správy
- agenda smluvní a majetkoprávní
- právní činnost v jednotlivých oborech státní správy
- příprava zasedání zastupitelstva a organizace plnění úkolů vyplývajících ze zasedání zastupitelstva městské části a jiných jednání
- agenda ověřování shody opisu nebo kopie s listinou a ověřování pravosti podpisu
- agenda CzechPoint
- výběr poplatků
- vedení pokladny
- vede agendu školství
Odbor ekonomický
Agenda odboru ekonomického je zajišťována externími dodavateli.
- mzdová agenda
- vyhotovení prohlášení poplatníka daně z příjmu fyzických osob
- účetnictví a vyhotovení statistických hlášení
- podklady pro zpracování účetnictví, provádění plateb
- vedení evidence hmotného a nehmotného majetku městské části, zpravování inventur
- sestavování a kontrola plnění rozpočtu městské části v návaznosti na rozpočet MHMP
- zpracování rozpočtového výhledu kapitálových výdajů
Odbor výstavby a investic
Ing. Pavel Staněk, tel.: 272 690 692, 272 690 545, e-mail: pavel.stanek@praha-ujezd.cz
- výkon státní správy vyplývající ze stavebního zákona
- příprava výběrových řízení plánovaných investičních akcí
- příprava realizace staveb, údržby a oprav
- výkon stavebně-technického dohledu nad stavební činností
- zajištění územní a technické přípravy plánovaných staveb městské části včetně jejich projednání
- zajištění oprav a údržby nemovitostí ve vlastnictví městské části
- koncepce tvorby a dohled nad dodržováním zákona o ochraně životního prostředí
- zajištění údržby a oprav místních komunikací
- zajištění údržby a výsadby zeleně ve vlastnictví a správě městské části, zajištění pořádku v rozsahu katastrálního území městské části
- zajišťování odvozu odvodu, VOK, bio VOK